viernes, 26 de octubre de 2012

Les TIC com a fi o com a mitjà dins l'educació?

Primer de tot encara que no ve al cas, m’agradaria comentar la pressió que hem, suposa tenir un bloc, mai m’ho hagués imaginat, tampoc mai he tingut bloc suposa  que amb la feina i la universitat el poc temps que hem queda hem fa crear aquesta mini pressió, però altre banda també penso, que el meu bloc seria el mes avorrit del món, i també hem suposaria una pressió el fet de renovar-ho constantment si es tractés d’un bloc mes “professional”.

 Anem al que parla al títol de l’entrada,  la darrera classe de teoria parlarem d’aquetes dues “manera de veure” les TIC, sin com una eina de “ suport” i mitjançant la qual fer arribar a totes les altres “matèries” o en si mateixa com una matèria.

Jo penso, que la més “ adequada” si ens hem de posicionar seria la de les TIC com a mitjà, es a dir parlant dins l’àmbit educatiu, el fet d’emprar TIC, a matemàtiques, a llengua a plàstica, etc, es el més ideal a més a més aprofitant que els infants son “nadius digitals” no els costarà gens  adaptar-se a més a més podria fins i tot dir que  pot ser no necessitarien una assignatura addicional que fos exclusivament per al maneig d’aquestes noves tecnologies, però en canvi si parlem de introduir-ho ara mateix, així com estan les escoles a tots els nivells educatius, si que caldria una ensenyança especifica ( que com a crítica diré que ni tan sols  es dona així,  encara que sigui com una assignatura aïllada, estaria molt bé i moltes escoles ni ho fan...) ja que nosaltres en som el clar exemple si volem utilitzar alguna tecnologia específica per exemple a música, (projectes artístics), necessitem que prèviament a TIC ( mitjans i recursos) ens ensenyin com funciona.
Es a dir, s’hauria de fer un estudi de les necessitats del moment i a les hores introduir les tics als diferents nivells educatius segons les possibilitats i les circumstancies actuals.

No hay comentarios:

Publicar un comentario